about

L
atitudes is a digital magazine about the sensation and sense of place, an original and worldly observer of destinations real and imaginary, far flung and right next door. Latitudes offers bilingual writing, photography, illustration, film and sound about the many and varied experiences, people, details, food, passions and pass times of places that help us see – and feel – our surroundings with fresh perspective. As publishers, we cross latitudes and we give ourselves latitude. We’ve been to prayer meetings in Nicaragua, hung over in Jalisco, and into sub-orbital space – and we’re always heading somewhere to satisfy our insatiable curiosities and heed the call of adventures big and small. Come with us!

You can subscribe to Latitudes at the right of this page, in the black box.

You can propose a story for Latitudes at info@latitudes.ca

L
e magazine web Latitudes vous fait vivre avec un clin d’œil des moments qui échappent aux regards pressés. Dans des lieux différents, avec des gens autrement. Au bout du monde, au coin de la rue, dans des espaces réels ou imaginaires. De la Sierra Madre du Mexique au golfe du Saint-Laurent, nous sommes des promeneurs éveillés qui s’émerveillent de tout. Vous êtes à la bonne latitude. Venez flâner avec nous.

Dianna15

For two decades, Dianna Carr has been writing about destinations from Quebec to India, Mexico to Haiti; about places from city neighbourhoods to 5-star resorts; and about brands from shoes to tequilas. As a founding partner of Resonance Consultancy, she helps build development strategies, plans and brands that shape the future of many kinds of places around the world. And as a founding editor at Latitudes, she lets her mind wander. Follow it at @latitudes_mag; her 9 to 5 alter ego is at @diannacarmel.

 

PrintFrancis Tremblay has worked in advertising and founded and worked in magazines since back when it was all done on paper with sharp instruments. An illustrator, photographer and printmaker, he’s also been known to grow magnificent kale, cook paella on the bar-b-que and otherwise make art of everyday gestures. You can see his many different kinds of work at francistremblayart.com.

Michel

Français d’origine, Michel Lopez débarque à Montréal en 1974, juste à temps pour affronter l’hiver. Il commence sa carrière publicitaire le 4 avril 1984, à 9 h 15 HE.  Concepteur-rédacteur et directeur de création dans plusieurs agences renommées, il participe à des campagnes qui font leur marque dans le paysage québécois. En 2002, le fils de pub s’est fait pigeon voyageur à la plume aiguisée, toujours le nez dans l’air du temps. Sur l’eau à bord de son voilier. Sur terre au fil des villes d’ici et d’ailleurs.